Progress DevLog

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/Français en italique bleu/
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Messages
-We have redone the user alert system. You will received a message to tell you when an event arrived (creature attacks, marchand etc..).
-We will also have a dynamic help system. We will you give tips, if the system detect that you forgot to do something (assigning task to your monster, keeping your food fresh etc..).
We wish to avoid a big and long tutorial at the beginning of the game as much as possible. Of course when you will be a master Villain, you won’t have these messages anymore (or only when you forget to do things).
-We’ve also added a message archive, so you will be able to read them later if your forget something.
UserAlertMessage
Messages
– Nous avons refait le système d’alerte. Vous recevrez un message vous prévenant quand un évènement arrive (attaque de créature, passage de marchand, etc)
– Nous avons commencé à développer un système d’aide dynamique. Nous vous donnerons des indices si le système détecte que vous avez oublié quelque chose (comme d’assigner une tache à un monstre, garder leur nourriture au frais, etc).
Nous souhaitons éviter un tutoriel trop long au début du jeu autant que possible. Bien sûr une fois que vous serez un Maître Vilain, vous n’aurez plus ces messages (sauf en cas d’oubli)
– Nous avons également ajouté une archive des messages, afin que vous puissiez les relire par la suite si vous avez oublié quelque chose.

Monsters
– Monster placement in a group improvment
– Now your monster will put their food on the table to eat it. If they don’t have one, they will just take food and eat standing. But they much prefer eating their favorite brain, sit in front of a table made out of victims bones.
– Also your monster needs to spend time to eat. In the previous version, they would work, eat a piece of food, work, eat.. 5 times everyday. Now they stop working and eat for a long time once every day.
Monstres 
– Positions de monstres en groupe améliorées
– Les monstres posent la nourriture sur la table maintenant. S’ils n’en ont pas une à disposition, ils mangeront debout, mais ils préfèrent manger assis face à une table faites en os de victimes.

New tree and mushroom manager.
Trees, plants and mushrooms are a renewal resource. But we have to make it grow in a cool way ICON_Happy
Now the forest grow like a natural forest!
[gfycat data_id="FlawedGiganticHusky"]

Nouveau manager de plantes 
Les arbres, plantes et champignons sont une ressource renouvelable. Mais nous voulions qu’ils repoussent de manière intéressante. Maintenant la forêt repousse comme une forêt réelle.

Save system improved
Système de sauvegarde amélioré

Versionning
I made a little tool that make a game build for the team. So now I can make a new version of MachiaVillain and send it by email to the team with just one click.
Système de version
J’ai programmé un outil qui fait une version du jeu pour les autres membres de l’équipe. Désormais je peux faire la version et la partager avec eux par mail en un clic.

Bugs fixes 
– Message clickable zone bigger than it should
– Victim’s scare mark [?] visible even through the highest level of fog of war
– Wandering butcher apron
Correction de bugs
– Zone cliquable des messages trop grande
– Marque de peur des victimes [?] visible dans le fog war
– Tablier de boucher baladeur

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